جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
کمیسیون اصل 90مصاحبه‌های خبری

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود از ورود این کمیسیون به قضیه کارت های بازرگانی یکبارمصرف خبر داد

  • الهام آزاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی درباره پشت پرده کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف یا اجاره‌ایی در گفت‌وگو با ایبنِا گفت:گزارش ثبت کارت بازرگانی برای کارتن خواب‌ها بسیار جای تعجب دارد. در این خصوص سوال پیش می‌آید که این امکان از چه طریقی به وجود آمده و چگونه ممکن است بدون احراز صلاحیت کارت بازرگانی صادر ‌شود؟ براساس عدم احراز صلاحیت و چنین اهمال‌کاری‌هایی ۲۷ میلیارد دلار ارز (به گفته دولت؛ که البته دولت به قوه قضائیه ۷ میلیارد دلار گزارش کرده)، به کشوربرنگشته و این بسیار نگران کننده خواهد بود.

 

  • وی در ادامه اضافه کرد: کارتن خواب بودن این افراد یا افرادی که فعالیت تجاری ندارند، ولی از کارت بازرگانی برخوردار هستند به قدری سوال برانگیزاست که بررسی پشت پرده آن حتما باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در صورت صحت، با توجه به اینکه دریافت کارت بازرگانی در یک پروسه طولانی به نتیجه می‌رسد، بدون شک افردی که این کار را به جلو بردند از توان خاصی بهره‌مند بودند.

 

  • این نماینده مجلس در این خصوص اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ در هفته اخیر نسبت به مسئله کارت بازرگانی برای کارتن خواب‌ها ورود پیدا کرده است. با توجه به اینکه در وضعیت اقتصادی سختی به سر می‌بریم، بدون شک شفاف سازی در این زمینه کمک بزرگی خواهد بود زیرا برگشت ارزهای صادراتی به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد، بنابراین همانطور که اشاره کردم باید همه قسمت‌های این مسئله مشخص شود.

 

  • آزاد درباره ورود کمیسیون اصل ۹۰ به کارت‌های یکبار مصرف چنین توضیح داد: براساس گزارش‌های واصله به کمیسیون اصل ۹۰ در حال حاضر یک استعلام کلی برای به دست آوردن آمار در این رابطه انجام گرفته است تا از این طریق امر شفاف سازی انجام گیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا