جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
بین المللمصاحبه‌های خبری

تاکید بر ضرورت ایجاد مکانیسم تجارت تهاتری میان ایران و پاکستان

الهام آزاد در حاشیه برگزاری پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین المجالس در دیدار با نفیسه شاه نماینده حزب مردم پاکستان،بر اهمیت گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الهام آزاد به نقل از سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از وین ؛ الهام آزاد عضو اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه توسعه پایدار کشور‌ها در گرو همکاری‌های مشترک اقتصادی است، گفت: ایجاد مکانیسم تجارت تهاتری و رفع موانع آن میان ایران و پاکستان دارای اهمیت دو چندان است.
الهام آزاد در حاشیه برگزاری پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان‌های جهان اتحادیه بین المجالس در دیدار با نفیسه شاه نماینده حزب مردم پاکستان، گفت: پاکستان در سیاست خارجی و اولویت ایران جهت توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های جهان اسلام دارای جایگاه مهمی است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور و لزوم تحکیم و گسترش بیش از پیش مراودات و مبادلات فیمابین دو کشور در کلیه زمینه ها، تصریح کرد: از دولت و ملت پاکستان به خاطر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اتخاذ مواضع محکم علیه اشغالگری رژیم صهونیستی قدردانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه و ارتقاء همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی با کشور پاکستان اعلام آمادگی می‌کند. بدون شک ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری و تعامل دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای بهبود معیشت و رفاه ساکنان مناطق مرزی و محروم دو کشور و همچنین مبارزه با فقر و توسعه نیافتگی در منطقه بهره جست.

عضو اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند خوشبختانه طی یک سال اخیر چند اتفاق مبارک بین دو کشور به وقوع پیوسته که گشایش پایانه پیشین-‌مند و پایانه مرزی ریندان- گبد و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری بازارچه‌های مرزی از جمله آن‌ها می‌باشد لذا باید چرخ همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور سریع‌تر بچرخد.
آزاد گفت: جمهوری اسلامی ایران هرصدایی را که در جهت اختلاف افکنی میان امت اسلامی و فرق مذهبی اسلامی بلند شود، خیانت به آموزه‌های رسول خدا می‌داند و گفتمان وحدت در امت اسلامی را که از شعار‌های اصیل انقلاب اسلامی و رهبران جمهوری اسلامی بوده همچنان با جدیت دنبال می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: همکاری‌های منطقه‌ای و تقویت اقتصاد کشور‌های منطقه و فقرزدایی به عنوان سنگ بنا و ریشه حل اختلافات و تضمین امنیت در منطقه از جمله مسائلی است که در تعاملات میان دو کشور باید مورد توجه قرار بگیرد؛ همکاری بیشتر پاکستان برای ایجاد مکانیزم تجارت تهاتری و رفع موانع آن با توجه به توافق قبلی مقامات عالی دو کشور دارای ضرورت است.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع موانع همکاری‌های بانکی به ویژه با توجه به برگزاری دومین نشست کمیته مشترک بانکی دو کشور در سال گذشته، اظهار کرد: تداوم و ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم و ارتقاء امنیت مرز‌های مشترک دو کشور دارای ضرورت است همچنین امیدواریم همکاری‌های دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه‌ای خصوصا در راستای نشست اخیر روسای مجالس شش کشور تداوم یابد.
آزاد افزود: تسریع و ادامه روند آزادسازی ملوانان و لنج‌های ایرانی توقیف شده توسط پاکستان با توجه به مذاکرات اخیر وزرای خارجه دو کشور در تاجیکستان و تهران ر این زمینه دارای اهمیت است لذا خواستار تسریع این مهم هستیم.
عضو اتحادیه بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری جهت آزادی و بازگشت هرچه سریع‌تر شهروند ایرانی ربوده شده توسط تروریست‌ها در حادثه اسفند ۹۹ نیازمند همکاری مشترک است؛ این حادثه نشان داد صرف فنس کشی نمی‌تواند کاملا امنیت مرز مشترک را تامین کند و باید به همکاری‌های مشترک میان مرزبانان دو کشور تاکید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا