جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
بین المللجلسات و سخنرانی‌ها

دیدار با نایب رئیس مجلس عراق

هیات پارلمانی ایران در دیدار با هیات پارلمانی عراق: ظرفیت‌های روابط اقتصادی ایران و عراق باید مستحکم تر باشد. بیگانگان نباید اجازه حضور در منطقه را داشته باشند

  • در حاشیه برگزاری پنجمین کنفرانس روسای پارلمان‌های جهانی اتحادیه بین‌المجالس در دیدار با حسن الچباوی نایب رئیس مجلس عراق گسترش و تقویت رواط اقتصادی، سیاسی فرهنگی دو ملت، لغو رویداد بین دوکشور، مطالبات مالی جمهوری اسلامی ایران از عراق، تسهیل اعزام زائرین اربعین مورد گفت و گو بررسی قرار گرفت.

 

  • حسن الچباوی، نایب رئیس مجلس عراق با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی میان ایران و عراق گفت: با توجه به اشتراکات مذکور باید سطح روابط دو کشور افزایش یابد و این در حالی است که روابط میان ملت دو کشور به دلیل همین اشتراکات و قرابت‌ها از سطح بالایی برخوردار است.
    وی اظهار کرد: مسئل سیاسی که رخ می‌دهد در سطح روابط کشورها تأثیرگذار است و این در حالی است که حضور آمریکا در منطقه نیز موجب شده چالش‌هایی در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و … رخ دهد. این مهم در حالی است که داعش به عنوان دست پرورده آمریکا در عراق فعال بود اما ایرانیان برای سرنگونی این تروریست‌ها کمک زیادی به عراق کردند و این امر سبب شده روابط میان دو ملت نیز ارتقاء یابد.

 

  • نایب رئیس مجلس عراق افزود: وجود شهدایی مانند شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس یکی از نتایج مبارزه دو ملت با استکبار و مداخله‌جویان محسوب می‌شود. ملت ایران و عراق به درک و فهم مشترکی رسیده‌اند که بر اساس آن نباید به بیگانگان اجازه دهند در منطقه حضور داشته باشند

گزارش تصویری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا