جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
بین المللجلسات و سخنرانی‌ها

نقش مهم IPU در دیپلماسی پارلمانی/حضور الهام آزاد در نشست IPU

سرکار خانم آزاد به همراه دیگر اعضای IPU مجلس شورای اسلامی در  حضوریافتند.
سرکار خانم آزاد عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی در دویست و ششمین نشست IPU حضور یافتند در این نشست نامزدهای ریاست جدید اتحادیه بین المجالس به تشریح برنامه های خود پرداختند.

  • در ادامه این نشست خانم گابریلا کوئاس بارون رئیس فعلی اتحادیه بین المجالس به ارائه گزارش فعالیت های سه سال گذشته IPU پرداخت.
    اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست در شرایط سخت همه گیری کووید ۱۹ از فعالیت های شایسته خانم بارون در مدت ۳ سال گذشته و پیشبرد دیپلماسی پارلمانی تشکر و با ابراز امیدواری نمودند که رئیس جدید IPU نیز برای پیشبرد دیپلماسی پارلمانی و رفع چالش های جهانی در شرایط کنونی و در حال تغییر از ظرفیت ها استفاده کند.

 

  • در انتخابات ریاست اتحادیه بین المجالس جهانی آقای پاچکو از کشور پرتغال به عنوان رئیس جدید این اتحادیه به مدت سه سال انتخاب شدند.
    گفتنی است اتحادیه بین‌المجالس (IPU) مؤسسه بین پارلمانی است که در سال ۱۸۸۹میلادی تأسیس شد. این نخستین نهاد انجمن ثابت برای مذاکرات چندجانبه سیاسی بود. در آغاز این نهاد مختص نمایندگان پارلمان بود، ولی بعد‌ها به یک سازمان بین‌المللی برای مجالس کشور‌های مختلف تبدیل شد. مجالس ملی ۱۷۸ کشور عضو آی پی یو و دوازده مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته آن هستند. این نهاد یک عضو ناظر ثابت نیز در مجمع عمومی سازمان ملل دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا