جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
تذکرات و نطق

تذکر نماینده مردم نایین،خور و بیابانک در خصوص شرایط بهداشتی درمانی استان اصفهان

تذکر نماینده مردم نایین،خور و بیابانک در خصوص شرایط بهداشتی درمانی استان اصفهان به خصوص شهرستانهای نایین و خوروبیابانک

 

  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، الهام آزاد در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: بی‌تردید پیوند آگاهی و درک بالای ملت ایران با حبل‌المتین ولایت در مقطع حساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حماسه جاویدان عزتمند را رقم زده است.

 

  • نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا از همه مدافعان سلامت و وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی تشکر می‌کنم، اگر نگاهی گذرا به اصل ۲۹ و بند ۱۲ اصل ۳ و بند ۱ اصل ۴۳ از قانون اساسی کشور داشته باشیم نشان میدهد که توجه به سلامت و بهداشت جامعه از مهمترین حقوق انسانی است که قانون اساسی به آن توجه ویژه داشته است.

 

  • عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی در همه قوانین اعم از قانون اساسی و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه ۵ ساله توسعه بر عدالت تأکید کرده است و دولت مکلف است در بحث درمان، پزشک، دارو به صورت عادلانه امکانات مساوی در اختیار همه مردم در سراسر کشور قرار دهد.
  • وی اظهار داشت: در حال حاضر مردم شهرستان من می‌گویند چرا ما باید از امکانات بهداشتی، درمانی، دستگاه سونوگرافی، دکتر متخصص و… محروم باشیم. زن باردار، بیمار سرپایی و حتی با شرایط وخیم باید صدها کیلومتر به شهرستان‌های مجاور بروند تا بتوانند از امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کنند و چه انسان‌ها و نخبگانی در مسیرهای مواصلاتی برای استفاده از خدمات بهداشت و درمان که حق طبیعی آنان بر اساس قانون است جان خود را از دست داده‌اند.

 

  • عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از مسئولان اجرایی می‌پرسم چرا وضعیت باید اینگونه باشد و چرا باید محرومیت در حوزه درمان در مرکز کشور و در برخوردارترین استان کشور و در شهرستان‌هایی که چهارراه مواصلاتی هستند مردم اینگونه به مشقت و سختی بیفتند. بنده خواستار توجه ویژه به این مهم هستم و مسئولان نیز باید پاسخگو باشند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا