جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
بین المللجلسات و سخنرانی‌ها

توانمندسازی اقتصادی مستلزم افزایش سطح مشارکت جوانان در پارلمان ها است.

🔹عضو هیات رئیسه گروه بین المجالس جهانی(ipu) مورخ پنجشنبه۹ اردیبهشت ماه در هفتمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان پارلمان گفت: در ابتدا می‌خواهم در خصوص برگزاری این جلسه مهم تشکر و قدردانی عمیق خود را اعلام کنم؛ همچنین به خانواده‌ها و افرادی که عزیزان خود را به دلیل بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ از دست داده‌اند، عمیقا تسلیت می‌گویم.

 

🔹وی ادامه داد: مفهوم توانمندسازی اقتصادی، دامنه وسیعی از موضوعاتی مانند توسعه زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد که همچنان اهمیت حیاتی آن در تمامی جنبه‌های زندگی ما به اثبات رسیده است؛ در واقع یک توسعه پایدار واقعی و اقتصادی فراگیر باید نیازهای ما را بر اساس منافع منطقه‌ای و بین‌المللی بدون اینکه در ایجاد فرصت‌های دیگران کارشکنی صورت گیرد، تأمین کند.
.
🔹عضوهیات رئیسه گروه بین‌المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به منظور ارتقاء توانمندسازی اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار می‌دهد که اقتصاد بین‌المللی و سیستم‌های تجاری کنونی و نظام مالی جهانی اساسا عادلانه نیستند و به ضرر کشورهای در حال توسعه یافته می‌باشند.
.
🔹نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جهت توسعه پایدار و دستیابی به یک اقتصاد فراگیر در سراسر جهان کشورهای توسعه یافته بایستی از طریق یک چارچوب همکاری فزاینده در داخل و با کمک سازمان‌های اقتصادی و تجاری بین‌المللی، کمک‌های محسوس و سیاست‌های مناسب خود را برای کشورهای در حال توسعه افزایش دهند.
.
🔹این نماینده مردم در مجلس افزود: برای اطمینان از توانمندسازی اقتصادی، ما نیازمند ثبات در چرخه اقتصادی خود هستیم. پارلمان‌ها باید نه تنها بر رشد اقتصادی بلکه در سایر جنبه‌های توسعه چشم‌انداز مانند آموزش و بهداشت، اشتغال، از بین بردن فقر و نابرابری‌ها، مشارکت سیاسی، فرصت‌های برابر به منظور دسترسی به حمایت‌های مالی مانند اعتبارات، تسهیلات، مجوزهای کار، بیمه و … توجه داشته باشند.
.
🔹عضوهیات رئیسه گروه بین‌المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: توانمندسازی اقتصادی همچنین مستلزم افزایش سطح مشارکت جوانان در پارلمان‌ها می‌باشد. بدان معناست که جوامع ما می‌تواند از طریق توانمندسازی اقتصادی جمعیت جوانان را در فرآیندهای دموکراتیک سوق دهند.

🔹الهام آزاد تصریح کرد: در پایان می‌خواهم اشاره کنم که مجلس شورای اسلامی ایران در سال‌های اخیر سعی کرده است قوانین و سیاست‌هایی برای توسعه کارآفرینی و استفاده از توانایی‌های جوانان خود تدوین کند. یکی از اقدامات موثر در چارچوب سیاست‌های کلی ما، توسعه توانایی‌های فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است./

 

گزارش تصویری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا