جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
مصاحبه‌های خبری

برای ساختن آینده ای فراگیر، دستورکار مشترک ماباید مبارزه با بی عدالتی نافذ در عصر حاضر باشد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، الهام آزاد عضو هیات رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین المجالس جهانی در یکصد و چهل و ششمین اجلاس IPU درمنامه،بحرین شرکت و سخنرانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد در خصوص گزارش دبیرکل در مورد دستورکار مشترک ما که پاسخی متفکرانه به دعوت مجمع عمومی برای شرح تعهدات ۱۲ گانه در بیانیه هفتاد وپنجمین سالگرد آن است، نکاتی را ارائه کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این گزارش چندین مفهوم و پیشنهاد جدید را ارائه می دهد که شایسته مباحث عمیق و ملاحظات جدی توسط اعضا برای تضمین اقدامات مؤثر است که پاسخگوی تمایلات و علایق تمام دولت های سازمان ملل متحد باشد.

وی اظهار داشت: حفظ صلح و امنیت بین المللی و ترویج توسعه اقتصادی-اجتماعی از طریق همکاری بین المللی، هدف اصلی منشور سازمان ملل متحد است. برای ساختن آینده نه تنها نباید از گذشته و تعهدات مان در گذشته چشم پوشی کرد، بلکه باید توجه خود را نیز به تهدید ها وچالش های کنونی صلح و امنیت بین المللی و توسعه مناسب و جهانی معطوف کرد.

آزاد تاکید کرد: اصل اساسی منشور سازمان ملل متحد در بند ۲ ماده ۷، به عدم دخالت در امور داخلی کشورها اشاره کرده است. در حالی که تعدادی از اصول، اهداف و ارزش های جهانی، طی ۷۵ سال گذشته متحول شده است، اما حاکمیت دولت ها همچنان به عنوان بنیاد نظم جهانی موجود همچنان به قوت خود باقی است. کشورها باید قادر به ادامه دادن تعیین ساختارهای حکمرانی و سیاست های ملی خودشان بدون دخالت و دیکته کردن به دیگران باشند. دستورکار مشترک ما باید به این اصل اساسی سازمان ملل متحد احترام بگذارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برای ساختن آینده ای فراگیر باید ریشه بی عدالتی در سطوح جهانی و منطقه ای را مورد توجه قرار دهد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا