جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
مصاحبه‌های خبری

آمار کشته شدگان جاده‌های شهرستان خوروبیابانک، گویای نابسامان بودن آن است

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک گفت: روزانه تصادفات متعددی را شاهد هستیم که همگی ناشی از وضعیت نابسامان جاده ها است.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت نابسامان جاده‌های شهرستان خوروبیابانک، اظهار کرد: روزانه تصادفات متعددی را شاهد هستیم که همگی ناشی از وضعیت نابسامان جاده‌ها است؛ اخیراً هفت نفر از اعضای یک خانواده در تصادفی تلخ جان خود را از دست دادند. از این رو انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک، اضافه کرد: در این مدت، شمار جانباختگان مسیر مخصوصاً از نایین به خوروبیابانک و طبس بسیار زیاد بوده و آمار کشته شدگان، گویای نابسامان بودن جاده‌ها است و طبیعتاً با ساماندهی جاده‌ها، می‌توانیم از حوادث پیشگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسیر واقع در شهرستان خور و بیابانک مربوط به زائران امام رضا (ع) بوده و همچنین با توجه به وجود معادن متعدد در این شهرستان، نیاز به تعریض جاده‌ها است اما متأسفانه یک کیلومتر جاده دو بانده نیز وجود ندارد و این موضوع را بارها تذکر داده ام.

آزاد در ادامه گفت: جذب اعتبار برای شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک از طرق مختلفی در حال پیگیری است. حتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به میزان قابل توجهی بودجه ردیف ملی جاده نایین به انارک، خور و طبس افزایش یافت. پیگیر هستیم از مسیرهای دیگری بتوانیم در بازه‌های زمانی بسیار کمتر، نه تنها ساماندهی جاده‌های شهرستان خوروبیابانک، بلکه جاده‌های چوپانان تا خور و طبس را دو بانده کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک به سفر نمایندگان دولت به این شهرستان اشاره و اظهار کرد: سفر نمایندگان دولت سیزدهم و سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان منجر به بازدید آنها از مسیر مواصلاتی و توجه به نابسامانی این جاده‌ها گردید و در سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان، فقط در خصوص سه راه مشجری به چوپانان، تمام اعتبار آن در نظر گرفته شد که امیدواریم به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کند که متأسفانه تا کنون این مهم صورت نگرفته است.

به گزارش ایمنا، با توجه به اینکه شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک، یک سوم وسعت استان اصفهان را در بردارد و پهناورترین شهرستان‌های کشور هستند اما به بهبود زیرساخت‌های آنها توجه کافی نمی‌شود. همچنین با وجود چهارراه بودن آن و مسیر مواصلاتی که دارد متأسفانه جاده‌های نابسامانی دارد و جاده‌هایی که از کاشان به نائین و نائین به سمت یزد می‌رود و مهم‌تر از آن جاده اردستان به سمت نائین اوضاع وخیمی دارند./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا