جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
شهرستان نایینمصاحبه‌های خبری

الحاق بیش از ۳۰ هکتار اراضی به نایین /قیمت مسکن کاهش می یابد

نایین_نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک گفت: با الحاق بیش از ۳۰ هکتار اراضی به شهرهای نایین، بافران و انارک با کاهش قیمت زمین و مسکن در این شهرستان روبرو خواهیم بود.

الهام آزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه شورای مسکن شهرستان نائین که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از مطالبات مردم و جوانان عزیز شهرستان نائین، بحث نهضت ملی مسکن است که از سال ۱۳۹۹ در راستای تحویل مسکن ثبت نام کردند اما تا این لحظه پس از سه سال، پلاک‌ها به آنها تعلق نگرفته است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست فاز اول طرح نهضت ملی مسکن در شهر نائین، ۲۳۶ پلاک در حدود سه و نیم هکتار زمین طبق قول مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، این مرحله فاز اول در اوایل نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک با بیان اینکه در جلسه شورای مسکن، مدافع حقوق جوانان نائین بودم، گفت: باید توجه داشت که چرا متقاضیان در سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده‌اند، باید پلاک‌ها در سال ۱۴۰۳ به آنها تحویل داده شود و با توجه به تورم ایجاد شده، متقاضیان توان پرداخت هزینه‌ها را نداشته باشند.

وی ادامه داد: در امر تحویل پلاک‌ها مقداری سستی شده و گزارش این موضوع را به دستگاه‌های ذیربط خواهم داد که چرا این مهم باید چهار سال برای متقاضیانی که به امید مسکن در سال ۹۹ ثبت نام کرده‌اند زمان ببرد.

آزاد از الحاق ۱۵ هکتار زمین در شهر نائین خبر داد و بیان کرد: بواسطه الحاق ۱۵ هکتار اراضی، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ پلاک به مردم شهر نائین واگذار خواهد شد و قطعاً تأثیرات خود را در کاهش قیمت زمین و مسکن در نائین خواهد داشت و تقاضا کردیم ۱۵ هکتار دیگر نیز الحاق گردد که مجموعاً ۳۰ هکتار اراضی به نائین الحاق می‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک ۵ هکتار به شهر انارک و ۲ هکتار به شهر بافران الحاق می‌گردد و مقرر شد که در دو هفته آینده طرح تفکیکی آن مصوب شود و قرعه کشی و واگذاری‌ها انجام شود.

آزاد با بیان اینکه برخی از متقاضیان مسکن، تمکن مالی ندارند و شرایط سختی را دنبال می‌کنند، گفت: این موضوع با توجه به گسترده ملی آن در مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود تا اینگونه امور تسهیل و تنفسی به جهت پرداخت هزینه‌ها مقرر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا