جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
تذکرات و نطقجلسات و سخنرانی‌هاصحن علنی

ویدیو/نطق سرکار خانم آزاد در صحن:مطالبه امروز مردم عدالت است که تا مطلوب آن فاصله داریم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه جهان امروز به دنبال یک نظم نوین بوده و نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در این تحولات غیرقابل انکار است، گفت: دشمن با فتنه انگیزی و ایجاد مثلث شوم آشوب، تحریم و مذاکره سعی دارد از سرعت ما در مسیر پرافتخار تمدن نوین اسلامی بکاهد.


متن نطق

الهام آزاد در نشست علنی (یکشنبه، ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای امنیت فراجا و بسیج قهرمان، گفت: در روزهایی که امپراطوری رسانه ای استکبار، دروغ های خود را به جای حقیقت نشاند و مشغول راهزنی فکر و آگاهی شده، ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران و همچنین موتور پیشران علم و فناوری، اقتصاد و عمران کشور هدف شوم دشمنان است.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عذاب وجدان آرمان خواهان، فاصله میان بایدها و واقعیت ها است، اظهار داشت: نسل جوان مومن انقلابی در میدان و در میان واقعیت ها با احساس، ادراک و پایبندی آگاهانه به اصول خود با حساسیت و دقت مرز خود را با دشمن تعریف و با تجربه کاهش فاصله واقعیت تا آرمان پرقدرت تر از گذشته برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام بر می دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه جهان امروز به دنبال یک نظم نوین بوده و نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در این تحولات غیرقابل انکار است، دشمن با فتنه انگیزی و ایجاد مثلث شوم آشوب، تحریم و مذاکره سعی دارد سرعت ما را در مسیر پرافتخار تمدن نوین اسلامی بکاهد، عنوان کرد: آنها می خواهند شرایطی دشوارتر از گذشته بسازند لذا بهترین فرصت است که به هوشیاری، دقت و ابتکار جوانان گامی بلند برای تحقق نظام پیشرفته اسلامی برداریم.

آزاد در ادامه تصریح کرد: نائین که سپهر دیانت و سیاست، فرهنگ و علم و هنرش روشن از وجود ستارگان درخشان بوده و چهره ممتاز و برجسته علامه میرزای نائینی درخشان ترین آن و مشاهیری چون دکتر فاطمی که تیربارانش دشمنی آمریکا با ملت ایران را آشکار کرد. علامه بزرگ میرزای نائینی مجلس را رافع منکر و گسترنده معروف و عدالت و مجرای تحقق بخشیدن خاص ملت می دانند که در این راستا نکاتی را عرض می کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بر همین اساس اذعان کرد: مطالبه امروز مردم عدالت است که تا مطلوب آن فاصله داریم. حل مشکلات معیشتی، بهبود وضعیت اقتصادی، کاهش تورم و ثبات قیمت ها مهم ترین معروف این ایام است. دولت مردمی و مجلس انقلابی باید با تمام توان و قوا برای رفع این مشکلات به طور عملی و ملموس گام بردارد.

وی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه، عنوان کرد: طولانی شدن فرایند اجرای نهایی رتبه بندی معلمان، این قشر زحمتکش به هیچ وجه قابل قبول نیست. وضعیت پرداخت پاداش معلمان و مطالبات قانونی آنها دور از شأن جایگاهی این عزیزان است. آیا بازنشسته فرهنگی که ۳۰ سال با جان و دل برای آینده کشور زحمت کشیده باید دو تا سه سال منتظر پرداخت پاداش خود باشد و پس از این صبر اکنون به صورت اقساط پاداش دریافت کند؟

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین با اشاره به نکاتی درباره حوزه انتخابیه گفت: شهرستان نائین چهارراه مواصلاتی کشور و شهر هزاره های تاریخ با ۷ محله شگرف و محله کم برخوردار هم پرآوازه محمدیه و زندوان و شهرک های محروم از زیرساخت قائمیه و توسعه عمران نیازمند توجه ویژه دولت است. تعریف ردیف اعتباری ویژه راه های شهرستان نائین، خور و بیابانک که به واسطه موقعیت استراتژیک جزء جاده های ترانزیتی اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است.

آزاد ادامه داد: تکمیل کادر پزشکان متخصص و افزایش زمان حضور متخصصان، جهش در زیرساخت های گردشگری و تخصیص اعتبار ویژه برای قنوات و مقابله با خشکسالی، توزیع اعتبارات بر اساس مولفه وسعت و محرومیت و نه بر اساس جمعیت و راه اندازی شیمی پارک معدنی نائین از مطالبات مردم از دولت مردمی است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان محروم خور و بیابانک در قلب کویر مرکزی ایران، مهد شعر و فرهنگ و ادب، دیار نخل و آفتاب، خاستگاه شهیدان جاوید و زادگاه آیات عظام فاطمی، فقیهی، اقبال و شاعران نامی یغمای جندقی و استاد حبیب یغمایی با مردمانی انقلابی و ولایتمدار، صبور و سختکوش همچون نگینی در کویر مرکزی ایران می درخشد، عنوان کرد: این خطه علیرغم ظرفیت های بی بدیل همچون مجموعه عظیم پتاس، برخورداری از ۵۰ درصد معادن استان اصفهان، قطب بومگردی استان، از چشم و نظر مسئولان مغفول مانده و خور و بیابانک تنها شهرستان استان اصفهان است که از آب پایدار و گاز سراسری و یک کیلومتر جاده دو بانده با حداقل امکانات درمانی و پزشکی و اورژانس هوایی محروم است و نگهبانان کویر از کمترین امکانات و شاخص های رفاهی بی بهره اند.

خطاب به رئیسی عنوان کرد: مردم خور و بیابانک که شما سال ها در مسیر تردد خود از این شهرستان عبور و وضعیت اسفبار جاده های آن را درک کرده اید، انتظار ویژه از شما دارند. استخر ورزشی خور به جای اینکه محل ورزش باشد از وعده های ۱۲ ساله مدیران اجرایی لبریز شده که خواستار تسریع در تکمیل آن هستیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: موضوعی به عنوان خوش نشینی در کویر معنی ندارد و مدیرانتان اگر یک روز در روستاهای کویر با آب شور و کولر با قندیل نمکی و برق با تعرفه معمول و گرمای طاقت فرسا و یک شب در زمستان کویر با کپسول گاز نایاب توانستند سر کنند، سپس تعرفه های خوش نشینی را اجرایی کنید. آیا شرعی و قانونی است که تعرفه آب شور و غیراستاندارد در نائین، خور و بیابانک با آب مطلوب تهران و اصفهان یکسان باشد؟/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا