جهت مشاهده شفافیت آرا الهام آزاد کلیک کنید

شفافیت آرا
کمیسیون اصل 90مصاحبه‌های خبری

تلاش برای رفع چالش‌های مهریه و پیگیری ارائه طرح مهریه به صحن

عضو فراکسیون زنان و رئیس فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس از برگزاری نشستی با حضور مسئولان مربوطه با هدف آسیب‌شناسی موضوع مهریه و ارائه راهکارهایی جهت رفع چالش‌های موجود در این خصوص خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرکار خانم آزاد به نقل از خبرگزاری خانه ملت:

الهام آزاد عضو فراکسیون زنان و رئیس فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اعلام خبر برگزاری نشست کمیته مهریه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای این کمیته، رییس فراکسیون زنان مجلس، معاون حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس، معاون حقوقی قوه قضاییه و جمعی از کارشناسان برای بررسی چالش‌های ایجاد شده پیرامون موضوع مهریه، گفت: در این نشست موضوع مهریه و راهکاری‌های ارائه شده پیرامون رفع چالش‌های مهریه‌ و نحوه وصول آنها در جهت پشتوانه‌ای برای زنان مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این جلسات با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه تا نیل به نتیجه‌ای مطلوب تداوم خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان دلیل برگزاری این نشست، یادآور شد: هم‌اکنون پرونده‌های بسیاری در دادگاه‌ها در خصوص شکایات مربوط به مهریه وجود دارند، چرا که افراد به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه مالی قادر به پرداخت مهریه نیستند به همین دلیل روانه زندان می‌شوند و از سویی زنان نیز به حقوق خود دست پیدا نمی‌کنند.

عضو کمیته مهریه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این نشست راهکارهایی بر اساس ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده مطرح شد، هرچند که استناد به این ماده هم نتوانسته است تاثیری در پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از تعیین مهریه‌های سنگین داشته باشد./

پایان پیام

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام خدمت شمانماینده محترم
    شما درجریان هستید این تورم سه ساله که درزمان یک جوان امروز به کشور خورده طی شصت سال به پدر بزرگ آن جوان بابت مهریه نخورده است.
    پس این انصاف نیست بدهی یک جوان که به نرخ آن روز نود میلیون تومان بوده طی دوسال بشود یک میلیارد وصد میلیون تومان به دلیل اینکه مهریه ها طلا است.
    نظر بنده این است که اگر آن زمان که سقف مهریه ۱۱۰ میلیون تومان بود به تعداد ۱۱۰ سکه الان هم تعداد سکه طوری مشخص شود که از ۱۱۰میلیون یا ۱۵۰ میلیون بالاتر نرود.اگر حقوق کارگریه یک جوان که آن زمان دو میلیون بودالان شده ۲۰ میلیون؟؟!!اشکال ندارد یک میلیارد و صد میلیون را مهریه بدهد ولی حقوق کارگر ۸۰۰هزار تومان اضافه گردیده..پس چطوراین بدهی را پرداخت کند؟؟؟؟
    ممنون ازشما نماینده محترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا